معرفی انواع چسب
چسب و درزگیرهای سیلیکونی:

این چسب‌ها به دلیل مقاومت بالایی که در برابر رطوبت دارند بهترین انتخاب برای آب‌بندی سطحی مانند سرامیک کف، درزهای اطراف وان حمام، سرویس‌های بهداشتی و سینک‌های ظرف‌شویی، همچنین برای فضای خارجی ساختمان جهت محافظت از رطوبت و سایر عوامل آب و هوایی مناسب هستند.

چسب آکواریوم به دلیل انعطاف‌پذیری و دوام بالا، تقریبا برای تمامی سطوح از جمله پلاستیک، فلز و شیشه قابل استفاده است. یکی از متداول‌ترین موارد استفاده از درزگیرهای سیلیکونی برای چسباندن و تثبیت آینه‌ها در سرویس‌های بهداشتی و حمام است. 

چسب‌های آکواریوم در برابر انتقال حرارت نیز مقاومت خوبی دارند و به دلیل استفاده از اکسیژن و سیلیکون‌، از این نوع چسب‌ می‌توان به عنوان عایق حرارتی نیز استفاده کرد. در فصل‌های سرد سال برای جلوی از هدر رفتن گرما، می‌توانید از این چسب‌ها جهت درزگیری استفاده کنید.

از چسب‌های سیلیکون ضد باکتری یا آنتی باکتریال در مکان‌هایی استفاده می‌شود که نباید هیچ باکتری یا میکروبی در آن رشد کند. از جمله در بیمارستان‌ها، سرویس‌های بهداشتی (درزهای توالت فرنگی، وان حمام، روشویی، دور سینک ظرفشویی و …)

سیلیکون ضداسیدی (خنثی) یا سیلیکون آینه به صورت غیر اسیدی برای مصارفی همچون چسباندن آینه و سطوحی که آبکاری شده مورد استفاده قرار می‌گیرد و به هیچ عنوان آسیبی به آینه نمی‌رساند و جیوه پشت آن را نمی‌خورد. این مدل از چسب فقط در رنگ شفاف تولید می‌شود.

(در صورت استفاده از چسب‌های دیگر، به مرور زمان و طی چند ماه، جیوه‌ی آینه از بین می‌رود و محصولات آبکاری شده کدر خواهند شد)

چسب‌های 123 به کاربرد سریع و آسان معروف است، همین ویژگی این محصول را از سایر چسب‌ها متمایز می‌کند و به دلیل پوشش طیف وسیعی از نیاز‌های بازار عمومی و تخصصی طرفداران زیادی در صنایع و منازل دارد. چسب 123 عموما دارای دو بخش شامل چسب و اسپری شتاب‌دهنده است و به محض برخورد این دو ماده با یکدیگر، چسب در مدت زمان چند ثانیه خشک خواهد شد.

در زمان استفاده از این چسب، دو طرف سطح باید عاری از هرگونه آلودگی اعم از خاک، گرد و غبار و همچنین چربی و گریس باشد و سطح کاملا خشک باشد.

استون موجود در پاک‌کننده لاک ناخن یکی از در دسترس‌ترین حلال‌ها برای نرم کردن چسب 123 و جداسازی قطعات چسبیده است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا نظرات خود را فارسی بنویسید.
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
  • - اگر می‌خواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد، به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.