نکات مهم در مورد انتخاب کابینت

نکات مهم در مورد انتخاب کابینت آشپزخانه

قلب هر خانه‌ای «آشپزخانه» آن است. آشپزخانه می‌تواند کوچک یا بزرگ، قدیمی و ساده یا مدرن و مجلل باشد. اما آن‌چه اهمیت دارد نحوه چیدمان لوازم و ظروف مورد نیاز خانم‌های خانه در آن است. امروزه انواع و اقسام کابینت‌ها در رنگ و طرح‌های مختلف به کمک خانم‌های خانه‌دار آمده است تا هم به راحتی لوازم خود را در آن جای دهند و هم زیبایی و چشم‌نوازی آشپزخانه خود را دوچندان کنند. به‌طور کلی می‌توان کابینت‌های آشپزخانه را به ۳ دسته طبقه‌بندی کرد:

1) کابینت‌های معمولی

از نقطه قوت این نوع کابینت‌ها می‌توان به قیمت رقابتی آن‌ها اشاره کرد که برای همه مناسب است‌. اندازه و شکل این کابینت‌ها مطابق استانداردهای متداول است. ابعاد قطعات این نوع کابینت، استاندارد است و تقریبا به‌صورت پیش ساخته وجود دارد. در صورت سفارش این نوع کابینت زمان تحویل این مدل از کابینت همان روز و یا حداکثر ظرف چند روز است و نصاب می‌تواند آن را برای مشتری نصب کند. اما ابعاد و اندازه‌ها و همچنین شکل و حالت این نوع کابینت کاملا محدود است.

۲) کابینت‌های نیمه سفارشی

در این نوع کابینت‌‌، مشتری از بین دو گزینه‌ی اندازه و شکل می‌تواند یکی را با توجه به بودجه و موقعیت آشپزخانه‌اش انتخاب کند. معمولا قطعات این مدل کابینت را به‌صورت از پیش ساخته آماده نمی‌کنند و پس از سفارش می‌سازند. از این رو، زمان آماده‌سازی این نوع کابینت بیشتر از کابینت‌های معمولی خواهد بود. وجود اشکال متفاوت و اندازه در این نوع کابینت‌ها باعث می‌شود مشتریان امکان انتخاب بیشتری داشته باشند؛ ولی از طرف دیگر، به دلیل اعمال نظر مشتریان در انتخاب شکل و اندازه‌ی دلخواه، قیمت بالاتری نیز دارند.

۳) کابینت‌های سفارشی

این مدل کابینت، دست ساز بوده و تقریبا به هر شکل و حالتی که مشتری مایل باشد ساخته می‌شود. یک گوشه یا فضای بد شکل با ابعاد نامتعارف در آشپزخانه‌ی شما ممکن است با کابینت‌‌های معمولی و نیمه سفارشی هم‌خوانی نداشته باشد، ولی کابینت‌سازان سفارشی تقریبا با هر شکل و حالتی می‌توانند کار کنند و نقطه نظرات شما را برآورده کنند. البته از طرف دیگر باید گفت که این نوع از کابینت‌ها گران‌ترین نیز می‌باشند؛ البته قیمت نهایی آن با توجه با اندازه، مواد مصرفی و گزینه‌های انتخابی متغیر خواهد بود. زمان ارسال و نصب سفارش نیز با توجه به برنامه‌ی کاری کابینت‌ساز متفاوت خواهد بود


ملحقات و لوازم جانبی به‌کار رفته در کابینت‌ها

همان‌طور که انتظار داریم، کابینت‌های سفارشی، دامنه‌ی گسترده‌ای از انواع مدل‌ها، ابعاد و لوازم جانبی را ارایه می‌دهند. ولی این بدان معنا نیست که کابینت‌های معمولی، هیچ‌گونه لوازم جانبی ندارند، بلکه با نصب انواع قفسه، سینی، کشو و غیره به کابینت‌های معمولی می توان کارآیی آن‌ها را تا حدود زیادی افزایش داد.

یراق‌آلات به‌کار رفته در کابینت

حتی ساده‌ترین کابینت‌های معمولی نیز با استفاده از قفل و دستگیره‌های زیبا و جالب توجه، نمای خوبی پیدا می‌کنند. یراق‌آلات کابینت همچون طلا و جواهر آلات تزئینی هستند که آدمی برای زیبایی به خود می آویزد.
یراق‌آلات کابینت در واقع وظیفه‌ای دوگانه برعهده دارند: 
1- انجام وظیفه محوله .
2- افزودن زیبایی به کابینت .
یراق‌آلات کابینت مخصوص نیز وجود دارد که برای افرادی با نقص عضو و یا محدودیت فعالیت‌های فیزیکی ساخته شده است.

ارسال نظر
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا نظرات خود را فارسی بنویسید.
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
  • - اگر می‌خواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد، به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.